سفیر عشق

{ قمبوان ، اصفهان ، ایران }

سفیر عشق

{ قمبوان ، اصفهان ، ایران }

شب چله قمبوانی

یلدا شب اول زمستان و شب آخر پاییز است که اول جدی و آخر قوس باشد و آن درازترین شب‌هاست در تمام سال و در آن شب و یا نزدیک به آن شب، آفتاب به برج جدی تحویل می‌کند و گویند آن شب به غایت شوم و نامبارک می‌باشد و بعضی گفته‌اند شب یلدا یازدهم جدی است.براساس یه سنت دیرینه مردم ایران زمین شب یلدا یا به قول خودمانی شب چله را در کنار بستگان خود جشن می گیرند.  

آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه‌های گوناگون است که همه جنبهٔ نمادی دارند و نشانهٔ برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند. 

در شب چله شاهنامه خوانی و فال گرفتن از کتاب حافظ مرسوم است.

 

 

  

اینم یه اس ام اس مخصوص شب یلدا . بفرست واسه کسی که دوستش داری:   

               «تو خوشگلترین، خوش تیپ ترین و با کلاس ترین آدم روی زمین هستی، 

              این هندونه ای که گذاشتم زیر بغلت رو بذار تو یخچال خنک بشه                واسه شب یلدا !!!!!! یلدا خوش بگذره»      

رانندگی در برف و باران

در روزهای بارانی وبرفی چگونه رانندگی کنیم؟  

 رانندگی در روز های بارانی و برفی شرایط خاص خود را دارد که رانندگان باید با آشنایی کافی از این شرایط و رعایت نکات ویژه از بروز مشکلات ترافیکی برای خود و سرنشینانشان جلوگیری کنند.

با توجه به استقرار جبهه هوای بارانی و برفی بر نقاط مختلف کشور به منظور ایمنی بیشتر رانندگان توصیه هایی به شرح زیر ارائه می گردد: 

  

 

 

۱- رانندگان در زمستان قبل از آغاز رانندگی ابتدا به خوبی به اطلاعات ارائه شده توسط پلیس ،رسانه های جمعی مثل رادیو و تلویزیون توجه کرده و از وضعیت راه ها اطلاعات کافی را بدست آورید که در صورت اعلام شرایط بد اب و هوایی خطرناک از مسافرت صرفه نظر کنید.


2- در صورت انجام ماموریت های ضروری که مجبور به استفاده از وسیله نقلیه در چنین شرایطی هستید ابتدا از وجود تجهیزات ایمنی و لوازم مورد نیاز برای رانندگی در شرایط مذکور اطمینان حاصل کنید.

ادامه مطلب ...

امان از دل زینب،فغان از دل زینب

این دو بیتی زبان حال بی بی دو عالم حضرت زینب در هنگام وداع با تن بی سر برادرش سید الشهدا را نقل میکنه . شعر قدیمیه ولی واقعا آدم و تحت تاثیر قرار میده. 

 

چون که من دیدم به دورت ازدحام 

                                                              کعبه یادم آمد و بیت الحرام 

سعی هاجر جز طواف کعبه نیست      

                                                              پس به دست این جماعت سنگ چیست