سفیر عشق

{ قمبوان ، اصفهان ، ایران }

سفیر عشق

{ قمبوان ، اصفهان ، ایران }

صرفاً جهت اطلاع قمبوان!

 بیست سال بعد (دهیار بالاخره انتخاب شد)

با توجه به ارسال نظرات متعدد به وبلاگ در خصوص معرفی گزینه نهایی دهیاری قمبوان ما هم اطاعت امر کردیم و باز هم در این خصوص مطلب نوشتیم.ما در اینجا کاندیداهای اصلی  دهیاری روستا را معرفی و سپس به شرح مختصری درباره روندی که این عزیزان در این مسیر پیموده اند می پردازیم.  

 

تصویر شماره 1:آقای علی اکبر جلالی ف:اسفندیار(همان مداح معروف) که پس از معرفی توسط شورا،و علیرغم پیگیری های فراوان صلاحیت وی توسط استانداری تأیید نشد.فعلا دغدغه اصلی وی مبلغ 200000 تومانی می باشد که از جیب مبارک خرج کرده و به قول خودش هزینه تهیه عکس و فتوکپی مدارک و ... نموده و بلافاصله این وجه را از شورا مطالبه کرده!!!  

 تصویر شماره 2:آقای احمد رضا کریمی ف:علی(دهیار قبلی) ؛ موصوف بدلیل اعمال قوانینی که بر متخلفین (بیشترمتخلفین ساختمانی و بیمه ای) که اتفاقا افراد با نفوذی بودند بکار گرفت،در معرض اتهام این گروه قرار گرفت و خودش میگه زیر آبشو تا بیت رهبری هم زدند.البته بنظر من اکثریت اعضای شورا با وی نه تفاهم متقابلی داشتند و نه اشتراک منافعی.خودش هم دیگه تمایلی به ادامه فعالیت در این منسب را ندارد و دیگر تمام. 

 

 و اما تصویر شماره 3:آقای شهرام جلیلی ف:نعمت الله(دهیار جدید) گزینه نهایی دهیاری می باشد و در حال حاضر مشغول طی کردن دوره آموزشی در استانداری است.دیگه حالا باید رو این بنده خدا زوم کنیم که در وهله ی اول نقاط قوت و ضعف ایشونا بررسی می کنیم.

نقاط قوت:1- جوان متدین،متعهد و پاکی است. 2- دارای تحصیلات دانشگاهی(لیسانس حسابداری) می باشد. 3- فکر کنم با صراحتی که در کلام داره بتونه واسه روستا گام مثبتی برداره.

نقاط ضعف: 1- یه خرده مثل خود من زود عصبی می شه. 2- تخصیلات وی هر چند عالی است ولی بنظر من فارغ التحصیلان رشته عمران بیشتر با این شغل و سمت مرتبط می باشند تا رشته حسابداری. 3- فاقد سابقه اجرایی قبلی است.

ضمن عرض تبریک به دهیار جدید من باب رفاقت متذکر بشم :در عین حال که نباید تحت تأثیربرخی از گروههای فشارفعالیت و تصمیم گیری بکنی ؛ ضمن شفاف سازی اقدامات خود ، از مشورت و نظرخواهی با افراد باتجربه و تلاشگر روستا نیز استفاده کن . 

«ضمنا برای نامبردگان فوق الذکر از خداوند متعال توفیق و سربلندی روزافزون آرزومندم.»

صرفاً جهت اطلاع قمبوان!

« پلیس +10 یا پلیس فتا ؟»

نمی دونم چرا برخی ها تاب انتقاد را ندارند و دوست دارند همیشه مورد تعریف و تمجید قرار بگیرند . دوست دارند که مدام کارهای نکرده شان در بوق و کرنا شود و دائما لب به تعریف برایشان گشوده شود . جدیدا هم  برایمان حد و حدود تعریف می کنند و اولتیماتوم 24 ساعته میدن که در صورت عدم عذرخواهی رسمی ، از طریق پلیس +۱۰ طرح شکایت میکنن! مگه میخوای پلاک ماشین عوض کنی که میخوای بری پلیس +10؟ خلاصه بعد این سوتی بهشون یادآوری کردیم پلیس فتا وظیفه مبارزه با جرائم سایبری را عهده داره نه پلیس +10. البته بازم گفتیم مبارزه با جرائم نه مبارزه با انتقادات و حقایق روزگارا ! 

تومملکت ما دموکراسی حاکمه و از ریئس جمهورشم انتقاد میکنن چه برسه به شما! مدیران و مسئولانی که نمی تونن کار کنند و طاقت نقد را ندارند کنار بروند تا لااقل برای اشخاص دیگه فرصت خدمت گذاری ایجاد بشه.

در طول این ماه‌‌ها برخی از تصمیمات و برنامه‌ها در قمبوان با ضعف همراه بوده. اما متأسفانه نه تنها گذشت زمان این ضعف ها را برطرف نکرده ، بلکه روز به روز هم بیشتر شده. وقتی هم که انتقاد میشه، متأسفانه علاوه بر اینکه گوش شنوایی وجود ندارد، گویا آقایان تاب شنیدن انتقاد را هم ندارند.

صرفاً جهت اطلاع قمبوان!

«اندر احوالات این روزهای مسجد شبستان»  

 

یه چند شبه حاج آقا رفیعی امام جماعت مسجد شبستان قمبوان غایبه.البته شیخ عزیز جای خالی ایشون رو پر میکنه هر چند که کمی دیر میاد،‌وقتی هم که میاد حدود 5 -6 دقیقه در ورودی مسجد سرگرم صحبت میشه، یه 5-6 دقیقه ای هم جلوی بخاری می ایسته خلاصه نماز ما این روزا با یه بیست دقیقه تأخیر شروع میشه. 

آهان دیشب رو بگم،  تو تشهد نماز یه لحظه نگاهم به محراب افتاد دیدم یه نفر چادر مشکی تو محراب ایستاده،‌ اولش فکر کردم جنی چیزیه ولی بعد نماز دیدم یه دختر خانوم داره از اقامه نماز جماعت فیلمبرداری میکنه؛‌ چی بگم والا؟؟؟؟؟

اوه اوه اوه اوه امروز که دیگه هیچی وارد مسجد که شدم دیدم پنکه و کولر و بخاری  هر سه تاش داره کار میکنه وسط مسجدم عین زورخونه ی پوریای ولی محل جولان بچه ها شده بود که رئیس حراست مسجد(آقای مختاری) با روش خودش نظم را به مسجد برگردوند.

اما از هرچه بگذریم از اکبر جلالی نمیشه گذشت.مداح، سخنگو، هماهنگ کننده و میکروفن دار مسجد اخیراً مدعی العموم نمازخونا هم شده و از دعا و حدیث و روایت که کم میاره مسایل روز کشور از قبیل: واریزی یارانه ها ، سخنرانی سران کشور،وضعیت آب و هوا در 24 ساعت آینده و حرف های بی ارتباط با عرف مسجد را نقل قول میکنه!!!

صرفاً جهت اطلاع قمبوان!

«اوج بی فرهنگی در نهاد فرهنگی!»  

   

اول کار اینو بگم که فکر نکنید اندیشه های من مسمومه این مسئولین هستن که باید با چشم باز حرکت کنن و به قول معروف آتو ندن!!! با این مقدمه میریم سر انتقاد جدید از اعضای شورای اسلامی قمبوان (اینا با خودشون چند چندن؟) مدتی پیش ساختمان جدید دهیاری روستا تکمیل و آقایون شورا بار و بندیل را به دفتر جدید انتقال دادن(خب این جای تبریک هم داره).اما قرار شد که دفتر قبلی شورا جهت انجام یکسری مطالعات تاریخی در رابطه با روستا تحویل انجمن فعال در این زمینه با مدیریت آقای مسیبی بشه(خداییش جای به به و چه چه داره!) اما...اما ناگهان چند روز پیش یک اطلاعیه A4 از همینا که دور خیابونا هست که معمولا روش مینویسن: به یک نفر فروشنده خانم با روابط عمومی بالا نیازمندیم ؛ به دیوار محل مورد مناقشه نصب گردید با مضمون:ساعات کار فروشگاه بهاره...  چی شده؟ هیچی دفتر قبلی شورا به فروشگاه لباس های زنانه تبدیل شده. 

اینجاش جالبه که اکثر اعضای شورا به اصطلاح فرهنگی اند و عنوان دار این لقب و کنیه هستن!!!

میخواستید اجاره بدید درست، ولی اجاره این محل باید به شرطی صورت میگرفت که در اون فعالیت های فرهنگی صورت می گرفت؛ نه اینکه بشه مزون لباس پاریس!!! 

واقعا خجالت آوره ، در واقع شأن و منزلت خودشونو که پایین میارن هیچ واسه روستا هم افت داره ؛ نداره؟ 

لااقل یه همتی بکنید ! یه منتی بر سر ما بذارید ! اگه بهتون بر نمیخوره ! اون تابلوهای موسسه خیریه و دفتر شورا را پایین بیارید.